قیمت عدس کانادایی در بازار عمده به نرخ روز و همچنین با قیمتی مناسب و به صرفه برای مشتری به فروش می رسد. عدس کانادایی از بهترین و مرغوب ترین نوع عدس های موجود در بازارهای تجاری ایران می باشد. کشور کانادا یکی از مراکز پخش انواع عدس مرغوب کانادایی می باشد که هر ساله میزان تولیدات خود را افزایش داده است و بیش از نیمی از عدس مصرفی در کل جهان توسط این کشور تولید می شود. عدس یکی از پر مصرف ترین حبوبات مورد استفاده در ایران است که هم به صوت تنها و به شکل خوراک عدسی مورد استفاده قرار می گیرد و هم با مواد دیگر ترکیب شده و برای پخت غذا هایی مانند عدس پلو و آش یه کار می رود. این ماده غذایی دارای خواص فراوانی است و سرشار از مواد مغذی برای بدن می باشد.

قیمت عدس کانادایی در بازار عمده امروز

قیمت عدس کانادایی

قیمت عدس کاناداییعدس دارای ارزش غذایی بالایی است و در هر صد گرم آن کالری، پروتیین، فیبر، کربو هبدرات، کلسیم، آهن و منیزیم وجود دارد. نام دیکر عدس مرجو می باشد و در خاک های فقیر رشد می کند.

عدس در رنگ های مختلف در بازار خرید و فروش می شوند، رنگ هایی نظیر:

  • قهوه ای
  • سبز
  • نارنجی

برای پخت شوربای رنگی از همه رنگ های عدس در کنار هم استفاده می کنند. یکی از معرف ترین غذاهایی که از عدس تهیه می شود عدس پلو می باشد که یکی از غذا های پر طرفدار و سنتی است.

عدس موجود در بازار دارای انواع داخلی و خارجی است که عدس کانادایی نمونه ای از نوع وارداتی آن می باشد. فروش عدس کانادایی با قیمت روز و نرخ ثابت صورت می گیرد.
البته این امر زمانی است که بازار با نوسان نرخ ارز مواجه نباشد و افزایش یا کاهش قیمتی در آن مشاهده نشود. در صورت بروز نوسان نرخ عدس کانادایی نیز با تغییراتی همراه بوده و شاهد افزایش یا کاهش خواهد بود.

تولید عمده حبوبات در ایران

تولید عمده حبوبات در ایران

شرایط جغرافیایی متنوع در ایران و وجود آب و هوای مختلف سبب شده است تا ایران یکی از تولید کنندگان محصولات کشاورزی از جمله حبوبات باشد.

تولید حبوبات با استفاده از منابع طبیعی به شکل علمی و روش های نوین در کشاورزی صورت می گیرد که برخی نواحی ایران به دلیل دارا بودن شرایط خاص به عنوان قطب تولید حبوبات به شمار می روند. از آن جمله شهرستان دلفان در استان لرستان دارای اراضی کشاورزی تولید حبوبات می باشد. 

این ناحیه به قطب تولید حبوبات و به ویژه نخود  در ایران شناخته می شود و بسیاری از مردم این ناحیه از طریق کشاورزی کسب درآمد می
کنند
.

در زمینه تولید لوبیا، عدس، باقلا و نخود نیز استان زنجان یکی از نواحی تولید کننده برتر است. بر طبق آمار های موجود هر ساله 36 هزار
هکتار از اراضی استان زنجان تحت کشت انواع حبوبات می رود. 

در این ناحیه کشت لوبیا و عدس رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

آشنایی با پرمصرف ترین حبوبات در ایران

آشنایی با پرمصرف ترین حبوبات در ایرانحبوبات
شامل دسته ای از غلات مختلف می شود که دارای خواص فراوان است. انواع لوبیا،
لپه، عدس، نخود، و ماش از جمله غلاتی به شمار می روند که در گروه حبوبات دسته بندی می شوند
خانواده حبوبات پر مصرف ترین مواد غذایی و
پروتیین گیاهی در سراسر جهان به شمار می رود.
در بین انواع حبوبات نام برده شده برخی از آنها دارای مصرف بیشتری در مقایسه با انواع دیگر می باشند. مثلا لپه و عدس از این اقلام پر مصرف است که از لپه برای تهیه خورشت قیمه و از عدس برای تهیه عدس پلو استفاده می شود.
این حبوبات علاوه بر این که بخشی از ترکیبات غذا های اصیل ایرانی را تشکیل می دهند و جزء پر مصرف ترین ها می باشند، به دلیل خواص فراوان آن نیز مورد مصرف قرار می گیرند.

حبوبات نوعی پروتیین گیاهی است که قیمت ارزان داشته و جایگزین مناسبی برای انواع پروتیین های حیوانی که قیمت بالایی دارند می باشد.

مهمترین خواص استفاده از عدس

مهمترین خواص استفاده از عدسعدس نوعی دانه خوراکی متعلق به خانواده حبوبات است و از ارزش تغذیه ای بالایی برخوردار است. یکی از قدیمی ترین حبوبات کشت شده در جهان است که قدمت آن به 9000 سال قبل بازمی گردد. برخی از خواص عدس به طور خلاصه عبارتند از:

  • عدس جوانه زده سرشار از پروتیین است و از اسید آمینه های ضروری برای بدن تشکیل شده است.
  • کنترل کننده سطح قند خون و انسولین بدن است.
  • بهبود دهنده سیستم گوارش بدن است و از بروز یبوست جلوگیری می کند.
  • آنتی اکسیدان موجود در عدس از سخت شدن رگ ها جلوگیری کرده و در نتیجه از بروز آسیب های سلولی ممانعت به عمل می آورد.
  • به دلیل وجود لکتین مانع رشد سلول های سرطانی می شود
  • سرشار از اسید فولیک است که مصرف آن در زنان باردار از بروز بیماری های عصبی جلوگیری می کند
  • به دلیل فیبر موجود موجب احساس سیری و لاغری می شود.
  • مصرف عدس می تواند تامین کننده نیاز بدن به آهن باشد.

خواص موجود در عدس سبب استفاده گسترده آن در رژیم غذایی افراد شده است.

واردات عدس کانادایی به کشور

واردات عدس کانادایی به کشورعدس از محصولات کشاورزی و نوعی منبع گیاهی پروتئین است که دارای انواع مختلفی است و در هر نقطه از جهان نوع خاصی از آن کشت می شود. عدس سیاه، قرمز، سبز، ماکاچیادو، دال عدس و قهوه ای از نمونه های مختلف عدس می باشد.

کانادا یکی از کشور های تولید کننده عدس است که در مدت 50 سال توانسته است میزان تولیدات خود را به دو برابر افزایش دهد. در واقع بیش از نیمی از عدس مورد استفاده در دنیا در این کشور تولید می شود.

عدس کانادایی یکی از ارقام وارداتی آن به داخل است که در بازار حبوبات ایران به شکل فله یا به صورت بسته بندی به فروش می رسد. این نوع عدس از کیفیت خوبی برخوردار است و به دلیل زود پخت بودن در سراسر جهان مشتریان زیادی دارد.

تولید عدس در ایران نیز صورت می گیرد اما به دلیل کمبود نیاز داخل، دولت نیاز به خرید انواع وارداتی آن دارد. در نتیجه هر ساله مقادیر مورد نیاز از کانادا به کشور وارد می شود.

مشخصات منحصر بفرد عدس کانادایی

مشخصات منحصر بفرد عدس کاناداییعدس کانادایی یکی از ارقام عدس موجود در بازار ایران است که از طریق بازرگانان و تجار ایرانی به کشور وارد می شود. این نوع عدس از نوع سبز رنگ آن است و همانی است که در ایران برای تهیه عدس پلو و آش مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص منحصر به فرد عدس کانادایی سبب استفاده از آن در سراسر دنیا و از جمله ایران شده است. برخی از این خواص شامل موارد زیر می شود:

  •  تامین کننده نیاز بدن به آهن 
  • موجب احساس سیری و در نتیجه کاهش وزن و لاغری
  •  مانع رشد سلول های سرطانی به دلیل وجود لکتین
  • جلوگیری از بروز بیماری تصلب شرایین یا سخت شدن رگ ها
  • سرشار از پروتیین گیاهی و فیبر
  • جلوگیری کننده از یبوست

موارد فوق تنها بخشی از خواص بی نظیر و منحصر به فرد عدس را نشان می دهد که می توان با مصرف متعادل آن از آن بهره مند شد.

نمایندگی فروش حبوبات وارداتی

نمایندگی فروش حبوبات وارداتی روسیه و کانادا دو کشوری هستند که عدس از آنها خریداری شده و به کشور وارد می شود. البته بیشتر عدس وارداتی از نوع کانادایی بوده که همان عدس سبز رنگ است که به سایز های درشت، متوسط و ریز تقسیم می شود.

وارد
کنندگان عدس را تاجران حبوبات که در سطح بین المللی فعالیت دارند تشکیل داده و این گروه های تجاری 

در سطح جهانی به فعالیت پرداخته و آخرین اطلاعات و اخبار این حوزه را از طریق آنها می توان به دست آورد. مثلا قیمت حبوبات عمده یکی از اطلاعات مهمی است که عمده فروشی حبوبات برای خرید و فروش در بازار به آن نیامند است و این گروه ها می توانند منبع مناسبی در این زمینه باشند.

شرکت های وارد کننده حبوبات دارای نمایندگی های فروشی هستند که از آن طریق حبوبات وارداتی را به کشور وارد ساخته و در نمایندگی های مختلف توزیع می نمایند. این امر به دلیل آن است که حبوبات در دسترس همه شهر ها و نقاط دور و نزدیک آن قرار گیرد و امکان خرید برای همه فراهم شود.
خرید مستقیم حبوبات بسته بندی شده یا فله از این دفاتر راهی برای خرید ارزان قیمت آن به شمار می رود.

قیمت روز خرید حبوبات در بازار جهانی

قیمت روز خرید حبوبات در بازار جهانیهر کدام از انواع حبوبات قیمت خاصی دارند و بر همین اساس قیمت روز آنها متفاوت است. در بازار های جهانی هر کشور بر اساس واحد پول و ارز موجود به خرید و فروش این اقلام می پردازد.
از این رو قیمت این مواد بستگی به چندین عامل مهم دارد که به طور خلاصه می توان آن را در موارد زیر نام برد:

  • نوع حبوبات و درجه بندی آن
  • مدت زمان پخت
  • قیمت وارداتی
  • میزان عرضه و تقاضا
  • نوسان نرخ ارز

برای خرید و فروش و معامله این کالا در سطح وسیع نیاز به دریافت قیمت روز آن می باشد. از این رو در بازار های مختلف مانند بازار حبوبات تهران می توان انواع و اقسام عدس را با قیمت و نرخ مصوب دولتی خریداری کرد.

خرید بدون واسطه حبوبات از واردکننده

خرید بدون واسطه حبوبات از واردکنندهوارد کنندگان حبوبات تجار و بازرگانانی هستند که در این امر دارای سابقه و تجربه زیادی بوده و با پیچ و خم های تجارت بین الملل و واردات کالا های مختلف آشنایی دارند.

برخی عمده فروشان با خرید مستقیم و بدون واسطه حبوبات از وارد کنندگان تامین این کالا را با قیمت ارزان تر موجب می شوند. به این سبب برای این کار شناخت وضعیت بازار و همچنین وارد کنندگان حبوبات الزامی است.
از طریق ارتباط با وارد کنندگان می توان به تنظیم قرار دادی جهت خرید مقدار مشخصی حبوبات وارداتی اقدام کرد و از این طریق این کالا را با قیمت ارزان تر به دست مصرف کننده نهایی رساند.
خرید بدون واسطه به دلیل حذف واسطه ها و فروش مستقیم روشی ایده آل برای خریدی ارزان قیمت می باشد که در صورت در اختیار داشتن امکانات اجرا بر سایر روش های موجود برتری دارد.

بازرگانی فروش حبوبات داخلی و خارجی

بازرگانی فروش حبوبات داخلی و خارجی

پر مصرف ترین مواد غذایی که نوعی پروتیین گیاهی نیز محسوب می شوند، حبوبات هستند. شرکت های بازرگانی به فروش حبوبات داخلی و خارجی در سطح ملی و بین المللی می پردازند.

شرکت های فعال در این زمینه نیاز به انجام فعالیت های خاصی دارند و به طور مسلم بازرگانی بین المللی مراحل پیچیده تری
را در مقایسه با بازرگانی داخلی پشت سر می گذارد.

حبوبات ایرانی به دلیل طبخ سریع، بسته بندی
شیک، 
استاندارد
بودن و کیفیت خوب در سطح بازار های خارجی نیز مشتریان خاص خود را دارد و کار نقل و انتقال و فروش آن را واحد های بازرگانی انجام می دهند.

تولید عمده حبوبات در بخش داخلی و فروش آن به سراسر واحد های فروش کشور توسط شرکت های بازرگانی با فعالیت های متفاوتی صورت می گیرد که بخشی از آن مختص بازار های خارجی و فروش در کشور های دیگر می باشد.
بنابراین کار صادرات آن توسط شرکت های صادر کننده انجام شده و حمایت های دولت و کاهش بوروکراسی های
اداری و موانع موجود بر سر راه صادر کنندگان می تواند راه را برای فعالیت بیشتر آنها فراهم نموده و آمار تجارت حبوبات را افزایش دهد.

سفارش عمده و جزئی انواع حبوبات

سفارش عمده و جزئی انواع حبوبات

برای سفارش عمده یا جزئی حبوبات نیاز به دریافت قیمت عمده حبوبات می باشد. برای این منظور با مراجعه به بازار ها و مراکز فروش می توان قیمت انواع آن را دریافت نمود

عرضه عمده با خرید محصول از تولید کننده به شکل
بسته بندی شده  یا به سایر اشکال می باشد. 

در مراجعه به واحد های مختلف فروش به
صورت حضوری می توان ارقام مختلف حبوبات را در هر مقدار دلخواه سفارش داد. البته سفارش های عمده نیاز به طی مراحل پیچیده تری دارد و با روند سفارش جزئی متفاوت می باشد. 

یکی از مراکزی که به سفارش عمده حبوبات می پردازد، کارخانه تولید غذا های کنسروی است که در سراسر کشور فعالیت دارد و با برند های مختلف عرضه کننده حبوبات کنسرو شده مانند لوبیا و عدس می باشد.
خرید عمده حبوبات از بازار فروش حبوبات به صورت نقد یا مدت دار است که انتخاب روش مناسب بستگی به توافقی است که بین خریدار و فروشنده می شود.

مصرف زیاد حبوبات زمینه تجارت و خرید
و فروش آن را افزایش داده و باعث ایجاد امکانات مختلفی برای خرید و فروش آن
شده است که این امکانات هم شامل معامله و تجارت داخلی حبوبات و هم در برگیرنده تجارت خارجی می باشد.
سفارش جزئی این اجناس نیز توسط خانواده ها و افراد برای تامین نیاز روزانه آنها به این محصولات صورت می گیرد. روند کار و سفارش عمده فروشی با جزئی فروش بسیار متفاوت است و وجود سرمایه مالی زیاد از تفاوت های بارز آن با خرده فروشی می باشد.

بزرگترین عمده فروش حبوبات در ایران

بزرگترین عمده فروش حبوبات در ایرانعمده فروشی اولین روش تجارت و خرید و فروش حبوبات می باشد که توسط بزرگترین واحد های تجاری صورت می گیرد. عمده فروشان با خرید محصولات کشاورزان و تولید کنندگان در فصل برداشت تامین کننده این نیاز بازار می باشند.

در واقع بدون فعالیت حرفه ای این گروه ها تجارت و معامله حبوبات کاری پر زحمت و با فراز و نشیب های زیاد خواهد بود. مدیریت، کنترل، رهبری، برنامه ریزی و سازماندهی از جمله برخی سیاست هایی است که عمده فروشان باید آن را به نحو درست به کار بگیرند تا بتوانند در زنجیره یک کار تولیدی و پخش آن موفق عمل نمایند.

با فعالیت درست و به هنگام بزرگ ترین عمده فروشان این کالا در سراسر کشور توزیع خواهد شد و در روند آن مشکلی پیش نخواهد آمد.

خریدار عدس کانادایی قیمت مناسب

خریدار عدس کانادایی قیمت مناسبعدس کانادایی همان طور که از اسمش پیداست نوعی محصول وارداتی از کشور کانادا می باشد که سبز رنگ است و برای پخت اغلب غذا هایی مانند سوپ و آش و عدسی به کار می رود.

طبخ سریع و آسان این عدس سبب شده است که از فروش خوبی در بازار برخوردار باشد. خریداران این نوع عدس از طریق فروشگاه اینترنتی حبوبات نیز به خرید ارقام فله یا بسته بندی آن می پردازند.

بسیاری از افراد این روش خرید را بر سایر روش های موجود ترجیح داده و به این ترتیب می توانند با خرید عدس از مراکز عرضه مستقیم حبوبات در اینترنت خریدی غیر حضوری را تجربه نمایند.

در این فروشگاه ها همچنین مقالات متعددی در زمینه های مرتبط با حبوبات و تولید آن وجود دارد که مطالعه آنها خالی از لطف نمی باشد. برخی از این اطلاعات عبارتند از:

  • آمار مربوط به صادرات حبوبات، مراکز عرضه عدس کانادایی
  • روش های خرید عدس کانادایی به صورت عمده و معرفی عمده فروشان برتر آن در بازار های داخلی
  • انواع غذا هایی که با عدس می توان پخت، ارزش غذایی عدس در هر صد گرم آن

اطلاعات فوق را می توان از وب سایت های معتبر دریافت نمود و به دانلود مقالات آن پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *