خرید حبوبات ازبکستان به عنوان قطب اصلی تولید حبوبات در جهان، همواره مورد توجه خریداران بوده است. کشور ازبکستان به دلیل شرایط اقلیمی خاص و زمین های حاصلخیز بهترین مکان برای تولید حبوبات و عرضه آن به قیمت عمده به کشورهای مختلف می باشد.

لوبیا یکی از حبوبات معروف ازبکستان بوده که قیمت لوبیا عمده فله این کشور مناسب صادرات است. همان طور که بیان شد کشور ازبکستان به عنوان تولید کننده اصلی حبوبات در بازارهای جهانی است.

خرید حبوبات ازبکستان به قیمت عمده

خرید حبوبات ازبکستان

خرید حبوبات ازبکستان باید خاطر نشان کرد کشور ایران یکی از وارد کنندگان بزرگ حبوبات است.

ایران همه ساله حجم بالایی از حبوبات مورد نیاز خود را از کشورهای اطراف، از جمله ازبکستان، وارد می کند.

همانطور که بیان کردیم کشور ازبکستان با توجه به ظرفیت بالایی که برای کشت انواع حبوبات به ویژه لوبیا دارد، از تولید کنندگان بزرگ در این زمینه می باشد.

به گونه ای که حجم بالایی از لوبیا چیتی مصرفی در ایران، محصول کشور ازبکستان است.

 

لوبیا ازبکستان به دلیل طعم و مزه فوق العاده ای که دارد، با استقبال فراوانی مواجه شده است.

باید خاطر نشان کرد که یکی دیگر از اقلامی که از کشور ازبکستان به ایران وارد می شود و طرفداران بسیاری دارد، ماش می باشد.

ماش ازبکستان به دلیل کیفیت و مرغوبیتی که دارد همواره مورد توجه خاص بوده است.

اگرچه کشور ایران پتانسیل بالایی برای کشت انواع حبوبات را داراست اما به دلیل خشکسالی و بحران آب، طی چند سال اخیر، ناگزیر از وارد کردن این حجم از حبوبات به داخل کشور هستیم.

در واقع می توان دلیل اصلی واردات حبوبات به ایران از کشورهای مختلف را موارد زیر برشمرد:

  • افزایش تقاضای مشتریان
  • عدم کفایت تولید داخل
  • محدودیت برای صادرات

خرید حبوبات ازبکستان

قیمت حبوبات وارداتی در ایران

همانطور که بیان کردیم همه ساله زمین های بسیاری در سراسر ایران به کشت و برداشت حبوبات اختصاص می یابد.

اما با توجه به افزایش مصرف حبوبات در کشور، تولید داخل جوابگوی نیاز مشتریان نخواهد بود.

لذا باید از طریق واردات این محصول، جوابگوی نیاز متقاضیان باشیم.

در حال حاضر بازار حبوباتی که از کشورهای مختلف به ایران وارد شده است، روند ثابتی را پیموده است.

باید خاطر نشان کرد که عوامل مختلفی بر روی قیمت بازار حبوبات وارداتی تاثیر گذار است که این امر باعث نوسان قیمت انواع حبوبات شده است.

لذا برای آگاهی از نوسانات قیمت این محصول باید با فعالان حوزه حبوبات و مراکز اینترنتی خرید و فروش این محصول، در ارتباط بود.

بازار عمده فروشی حبوبات در ایران

بازار عمده فروشی حبوبات در ایرانآیا تمام حبوبات موجود در بازار داخل کشور تولید می شوند؟

متاسفانه خیر، علیرغم افزایش تولید انواع حبوبات در سال های اخیر و وجود پتانسیل خود کفایی، همچنان ایران یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان حبوبات در دنیا است. به دلیل گران شدن انواع پروتئین های گوشتی مردم از حبوبات بیشتر استفاده می کنند از این رو سرانه مصرف حبوبات در ایران هر سال افزایش پیدا می کند و تولیدات داخل پاسخگوی این حجم از تقاضا نیست. حبوباتی مانند لوبیا، لپه، نخود و عدس از حبوبات خارجی موجود در بازار ایران به شمار می روند. واردات عدس از کشور های استرالیا، هند و کانادا صورت می گیرد و انواع لوبیا از کشور های همسایه شمالی ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان وارد می شوند. و نخود هم از مقاصدی مانند تانزانیا و استرالیا به بازار ایران عرضه می شود.

در بازار عمده فروشی حبوبات ایران انواع حبوبات وارداتی خارجی و حبوبات تولید داخل خرید و فروش می شوند و معمولا در هر شهری بازار عمده و فله حبوبات وجود دارد که فروش عمده حبوبات در آن انجام می شود و قیمت حبوبات فله در عمده فروشی ها تعیین می گردد.

فروشگاه اینترنتی انواع حبوبات

فروشگاه اینترنتی انواع حبوباتامروزه به لطف اینترنت به راحتی می توان محصول مد نظر را در اینترنت جستجو کرد و اطلاعاتی در مورد آن کسب نمود و در نهایت حتی می توان سفارش خرید هم داد. وارد کنندگان، تولید کنندگان و شرکت های بازرگانی فعال در زمینه حبوبات نیز در فضای اینترنت در قالب فروشگاه اینترنتی فعالیت می کنند. شاید روزی گمان نمی شد که فروش اینترنتی لوبیا تبدیل به امری رایج و روتین گردد.

آشنایی با انواع لوبیا

آشنایی با انواع لوبیالوبیا نوعی دانه خوراکی است، انواع و اقسام مختلفی از آن در سراسر دنیا به چشم می خورد، این گیاه در سال 1953 میلادی برای اولین بار از مکزیک به اروپا برده شد و از آن جا به سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرد. و نام مکزیکی آن ایاکوک نام دارد. لوبیا یکی از دانه های پرمصرف در جهان است زیرا که ارزان است و به فراوانی در دسترس همگان قرار دارد.

لوبیا به دلیل داشتن پروتئين زیاد در کنار مواد کربوهیدرات، چربی و نشاسته به یکی از مقوی ترین حبوبات تبدیل شده است . می دانید چرا لوبیا را غذای فقرا می نامند؟

زیرا ارزش غذایی لوبیا با یک وعده غذایی گوشتی تقریبا برابری می کند و می توان لوبیا را به مانند عدس جایگزین گوشت نمود.

از لوبیا به اشکال مختلف می توان استفاده کرد اما هضم لوبیا برای افرادی که معده ضعيف دارند آسان نیست و ممکن است برای آن ها مشکلاتی به وجود بیاورد. لوبیا غذای سنگینی است در اصطلاح عامیانه نفاخ است.از این رو بهتر است لوبیا را قبل از پختن در آب خیساند و چند بار آب آن را عوض کرد هم اثر نفخ لوبیا گرفته می شود هم باعث نرمی و جوانه زدن لوبیا خواهد شد.

استفاده از لوبیای جوانه زده علاوه بر تسریع زمان پخت و هضم آسان، دارای انواع ویتامین های ب،ث، و د می باشد. در نتیجه. لوبیا خیس خورده و جوانه زده فواید بیشتری دارد.

از لوبیا برای علاج و بهبود برخی بیماری ها استفاده می شود و در برخی از بیمای ها روند پیشروی را کند می کند لوبیا برای بیماری فشار خون، رماتیسم و اختلالات کلیوی بسیار مناسب است.

همان طور که گفته شد لوبیا دارای درصدی کربوهیدرات یا قند و مقداری نشاسته است به همین دلیل مصرف زیاد آن برای بیماران دیابتی و افراد چاق توصیه نمی شود.همچنین به دلیل پروتیين بالای لوبیا افراد مبتلا به نقرس و اوره بالا در خون لازم است در مصرف آن احتیاط کنند.

لوبیا انواع و اقسام زیادی دارد که در دسته حبوبات قرار می گیرند اما رایج ترین انواع لوبیا که ما در بازار ایران می بینیم عبارتند از:

  • لوبیا سبز

این لوبیای خوشمزه به صورت تازه و با غلاف سبز رنگ اش مورد استفاده قرار می گیرد این گیاه از خانواده باقلائیان است و در دسته حبوبات قرار می گیرد نه سبزیجات. این لوبیا بسیار کم کالری بوده و سرشار از ویتامین است و در مقایسه با سایر لوبیاهای خشک کالری بالایی ندارد و برای استفاده در رژیم های لاغری بسیار مفید به نظر می رسد.

بهترین شیوه مصرف لوبیا سبز، پخار پز کردن ان است زیرا که اکثر مواد غذایی اش را در این شیوه حفظ می کند و در غذاهای مختلفی از آن استفاده می شود.

لوبیا سبز سرشار از انواع ویتامین های آ،کا،سی، ب، و غیره است که در درمان سرطان روده بسیار موثر عمل نموده و به فرایند استخوان سازی نیز کمک می کند. و ثابت شده در کاهش حملات میگرنی نیز موثر است. همچنین برای افراد دیابتی و چاق گزینه مناسبی به شمار می رود. لوبیا سبز سرشار از آهن است که در قیاس با آهن گوشت برابری می کند و فاقد هر گونه چربی است.

لوبیا سبز تازه را نباید به صورت خام استفاده کرد به ویژه برای کودکان خطرناک است زیرا این لوبیا دارای لکتینی به نام PHA می باشد که منجر به خونریزی معده می شود اما این ماده با حرارت دادن از بین می رود.

  • لوبیا قرمز

لوبیا قرمز به نام لوبیا کلیوی معروف است و این نام را به خاطر شباهت ظاهرى اش به کلیه به ان لقب داده اند لوبیا های زیادی مشابه لوبیا قرمز وجود دارد مانند لوبیا آزوکی که با این لوبیا اشتباه گرفته می شود. لوبیا قرمز در طب سنتی ایران دارای طبع گرم و تر است.

خواص بی شماری برای لوبیا قرمز بیان شده است که از مهم ترین آن ها می توان گفت این لوبیا دوستدار کلیه بوده و برای مشکلات کلیوی بسیار مناسب است و برای رفع بیماری های قلبی نیز کاربرد دارد کلسترول را پایین می آورد و ضد سرطان است.

متاسفانه انواع لوبیا ها دارای ماده سمی فیتوهماگلوتین هستند که این مقدار این ماده در لوبیا سفید و قرمز بیشتر است، به همین دلیل لوبیا را نباید به صورت خام استفاده کرد، ابتدا باید ان را در اب به مدت پنج ساعت خیس نموده و چند بار آب را تعويض کرد و تا دمای صد درجه به مدت سی دقیقه جوشاند تا از میزان این ماده سمی کاسته شود.

  • لوبیا سفید

لوبیا سفید هم جز حبوبات بوده و  مشخصات و خواص مشابه لوبیا چیتی دارد این نوع لوبیا کمتر در غذاهای ایرانی دیده می شود اما در آمریکا و انگلیس از لوبیا های محبوب به شمار می رود. و میزان کربوهیدرات بالایی دارد. لوبیا سفید در طب سنتی ایران دارای طبع معتدل است.

  • لوبیا چیتی

لوبیا چیتی یا لوبیای رومی یکی از محبوب ترین گونه های لوبیا است که جز خانواده دولپه ای قرار می گیرند برخی معتقدند این لوبیا نسبت به سایر لوبیا ها نفخ کمتری دارد اما شواهدی برای اینکه کدام لوبیا نفاخ تر است وجود ندارد. این نوع لوبيا در کشورهای پرتقال، ایتالیا و ترکیه بسیار پرطرفدار است. و برخی معتقدند این لوبیا بهترین طعم در میان لوبیا ها را داشته و از نظر فیبر هم در میان خانواده خود پیشرو می باشد.

این لوبیا نیز مانند سایر لوبیا ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین است اما فاقد کلسترول بوده و از قند کمتر و پروتیين بیشتر در میان انواع لوبیا ها برخوردار است. لوبیا چیتی به واسطه پروتیين بالایی که دارد در پیشگیری از بیماری هایی نظير سرطان روده بزرگ ،اختلالات کلیوی و پوکی استخوان می تواند مفید باشد.

  • لوبیا سیاه

لوبیا سیاه برای ما ایرانیان لوبیا ناشناخته ای می باشد این لوبیا متعلق به آمریکا مرکزی و جنوبی و کشور های برزیل و مکزیک از تولید کنندگان این نوع لوبیا هستند و در غذاهای بومی این منطقه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این لوبیا از غنی ترین حبوبات جهان به شمار می رود.

لوبیا سیاه با توجه به ترکیبات غنی که دارد در کاهش وزن و تناسب اندام در صورت استفاده مداوم موثر خواهد بود و همچنين برای پیشگیری از بروز سرطان ،آنمی جنین و درمان ام اس موثر شناخته شده است.

  • لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی دارای نام های متعددی است در ایران به نام لوبیا چشم بلبلی مشهور است و در طب سنتی به آن لوبیا بلدی می گویند همین لوبیا در هند به اسم لوبا شناخته می شود. همانند نام های زیادی که دارد تا بحال 20 گونه از این لوبیا معرفی شده است.

  • سویا

لوبیا روغنی یا سویا یکی از بقولات است که کاربرد فراوانی دارد و محصولات متعددی از آن گرفته می شود، 49 درصد این لوبیا را روغن تشکیل داده است به همین دلیل از این لوبیا روغن گیری می شود و از تفاله آن ماده ای به نام سویا تولید می شود که پروتیين بالایی داشته و در برخی غذاها جایگزین گوشت می شود.

سویا در مقایسه با سایر موادی ک از آن ها روغن گرفته می شود شاید میزان روغن کمی داشته باشد ولی بیشترین پروتیین را دارد. به همین دلیل از کنجاله این لوبیا، سویا تولید می شود. آرد سویا، پروتیين بافت دار سویا، شیر سویا و توفو از محصولات فرآوری شده این لوبیا روغنی می باشد.

سویا بی خطر بوده و همه گروه های سنی حتی کودکان هم می توانند از آن استفاده کنند، اما در برخی افراد ممکن است ایجاد حساسیت کند که باید در مصرف آن احتياط نمایند.

لیست قیمت حبوبات در بازار امروز

لیست قیمت حبوبات در بازار امروزقیمت حبوبات مانند سایر محصولات هر روزه دچار نوسان و تغییر است به ویژه که بخش عمده ای از حبوبات، وارداتی هستند از این رو نمی توان لیست قیمت مشخصی برای انواع حبوبات تعیین کرد. قیمت حبوبات 98 با نرخ حبوبات در سال جدید مسلما یکسان نخواهد بود.

پخش کلی حبوبات در سراسر کشور

پخش کلی حبوبات در سراسر کشوردر حال حاضر شرکت و بازرگانی های زیادی پخش حبوبات ایرانی و خارجی را در سراسر کشور انجام می دهند تهیه انواع لوبیا و نخود وارداتی از مرکز فروش حبوبات دو مزیت دارد اول این که می توان حبوبات را با قیمت کمتری خریداری کرد و مزیت دوم میزان حجم خرید است بدین معنا که چون حبوبات به صورت فله در این مراکز عرضه می شوند محدودیت حجم خرید وجود ندارد. هر چه حجم سفارش خرید بیشتر باشد می توان به قیمت مناسب تری دست یافت.

مشخصات لوبیا چشم بلبلی

مشخصات لوبیا چشم بلبلیاین لوبیا شباهت های زیادی از نظر گياهى به خانواده لوبیا دارد به آب و هوای خشک بسیار مقاوم است و در سیستان و بلوچستان خودرو می روید ودر سایر شهر های گرم پرورش می یابد و محصول این لوبیا دیرتر از سایر لوبیا ها برداشت می شود. گونه ای از این لوبیا به خاطر گل زیبایی که دارد کاشته می شود.

از تمام قسمت های گیاه این نوع لوبیا استفاده می شود در چین از این لوبیا برای رفع تشنگی و اسهال استفاده می شود و یا در هند برای رفع تکرر ادرار و تقویت معده مصرف می گردد. به طور کلی لوبیا چشم بلبلی علاوه داشتن بر ارزش غذایی و استفاده در برخی از غذاها، بیشتر به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود.

خریدار عمده لوبیا چیتی ارزان قیمت

خریدار عمده لوبیا چیتی ارزان قیمتما ایرانیان لوبیا چیتی را با خوراک لوبیا می شناسیم که امروزه کنسرو آن هم تولید می شود و دسترسی به این غذای خوشمزه و مقوی آسان تر از همیشه شده است. لوبیا چیتی بیشتر از لوبیا قرمز در ایران و غذا های ایرانی مصرف می شود و قیمت لوبیا قرمز از چیتی در بازار کمتر است. همان طور که می دانید عمده لوبیا چیتی ایران از سایر کشور ها وارد می شود بنابراین قیمت روز لوبیا در ایران از قیمت جهانی لوبیا تاثیر می پذیرد.

خریدار عمده لوبیا چیتی می تواند یک کارخانه تولید انواع کنسرو خوراک های آماده باشد که قیمت ارزان برای این خریدار بسیار حائز اهمیت است. از این رو فروش لوبیا چیتی در ایران از رونق بالایی برخوردار است.

سفارش عمده و جزئی حبوبات

سفارش عمده و جزئی حبوباتسفارش عمده و جزئی حبوبات را می توان از طریق اینترنت نیز انجام داد بدین صورت که نام محصول خود را در گوگل سرچ می کنید و به صفحاتی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند می روید و پس از بررسی می توانید با فروشگاه و یا مرکز فروشی که پیدا نموده اید ارتباط بگیرید و انواع بهترین حبوبات ایرانی را سفارش دهید.

ویژگی های لوبیا صادراتی درجه یک

ویژگی های لوبیا صادراتی درجه یکهمان طور که گفته شد ایران از وارد کنندگان انواع لوبیا می باشد اما ابن بدین معنا نیست که در ایران لوبیا قرمز و چیتی تولید نمی شود. در شهرهایی نظیر خمین، الیگودرز و قم لوبیا قرمز کشت می شود. شاید به نظر صادرات لوبیا ایرانی به دلیل نیاز داخلی رونق چندانی نداشته باشد اما می توان انواع لوبیا فله وارداتی را با بسته بندی های باکیفیت و صادراتی به سایر کشور ها صادر نمود.

فروشنده حبوبات بسته بندی شده

فروشنده حبوبات بسته بندی شده فروشنده های متعددی در زمینه خرید و فروش حبوبات فعالیت می کنند که عده ای از آنان فقط به طور فله این محصول را عرضه می کنند و برخی هم حبوبات فله ای را می خرند و با با راه اندازی خط تولید بسته بندی حبوبات، این حبوبات فله را با نام و برند خود بسته بندی کرده و به بازار خرده فروشی عرضه می کنند. این پروسه بسته بندی به قیمت نهایی محصول می افزاید به طور مثال قیمت لوبیا سفید بسته بندی علاوه بر کیفیت بیشتر از قیمت بالاتری هم برخوردار است.

واردات بهترین لوبیا خارجی به کشور

واردات بهترین لوبیا خارجی به کشورایران سالانه مقدار زیادی لوبیا قرمز و لوبیا چیتی وارد می کند واردات این محصول از کشور های تولید کننده حبوبات عمده دنیا نظیر چین، استرالیا و ازبکستان صورت می گیرد. خرید لوبیا خارجی یک امر ضروری برای تامین نیاز مصرف داخلی می باشد.

نمایندگی فروش انواع حبوبات ایرانی و خارجی

نمایندگی فروش انواع حبوبات ایرانی و خارجیبرند های متعددی در ایران انواع حبوبات فله و بسته بندی عرضه می کنند و نمایندگی فروش اینترنتی و حضوری دارند به نحوی که می توان به طور مثال قیمت نخود قرمز یا خرید اینترنتی لوبیا را از طریق سایت شرکت به دست آورد. این برند ها در بازار بر سر کیفیت و قیمت باهم رقابت نیز دارند که این رقابت پرکیفیت و قیمت حبوبات موثر بوده خواهد بود. این امر یعنی عرضه حبوبات با کیفیت و قیمت مناسب، موجب جذب خریدار حبوبات مرغوب می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *